Lennyinsouthafrica.reismee.nl

Jaaaa daar is er eindelijk weer 1!! :)

Ondertussen heb ik al anderhalve week opzitten bij mijn werk, dus echt wel weer tijd voor een nieuw verslag!! Ik moet het doen via mijn mobiel, want ik heb geen WiFi in mijn hostfamily. Ik heb wel een Zuid-Afrikaanse simkaart, mijn nummer voor whatsapp blijft hetzelfde, alleen voor bellen en sms'en heb ik een ander nummer.

Ik vind het erg leuk en tof om al jullie reacties te horen en te lezen! :) erg leuk dat jullie allemaal meelezen!! :)

Maandag 19 januari
Om 7uur de wekker. douche, spullen in koffer, ontbijten, uitchecken en op naar de orientatiedag! Vandaag veel nieuwe mensen ontmoet, ook veel Nederlanders ontmoet en met elkaar een groepsapp aangemaakt, zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden en om in de weekenden eventueel te kunnen afspreken :) na de orientatiedag werden we allemaal naar onze hostfamily gebracht. Ik zit met 2 Duitse meiden en 1 Nederlandse vrouw in een gastgezin. De 2 Duitse meiden zitten hier voor 2 maanden en de Nederlandse vrouw maar 2 weken, die gaat daarna weer verder travelen. Bij onze hostfamily aangekomen te zijn hebben we eerst onze koffers boven gebracht, een kleine rondleiding gehad, rond de tafel gezeten voor wat drinken en eten en de regels doorgesproken. Daarna heerlijk gegeten en na het eten onze koffers uitgepakt. En wie was het langste bezig en had de meeste zooi.....???? Of course, Lenny!! Daarna heerlijk douchen en tijd om te gaan slapen, een lange en vermoeiende dag geweest.

20 januari
Vandaag eerste werkdag! Wekkertje im 6 uur. Ik dacht ga even douchen maar helaas, ik kreeg geen warm water... Geen idee waarom. Dus dat werd hem niet. Deze ochtends rustig alles gedaan en om 7 uur gaan ontbijten. Om 7.30 richting mijn werk gaan lopen. Maar dit bleek niet het goede adres te zijn, Mrs Gool en ik stonden bij de verkeerde... Toen hebben we Mr. Gool gebeld, want het was te ver om het verder te lopen. Mijn werk is in Hazendal (area in Athlone) en mijn hostfamily woont in Crawford. Aangekomen bij het goede adres werd ik leuk verwelkomt, voorgesteld aan iedereen, een rondleiding gehad en daarna heerlijk met de kinderen gespeeld. Aan het einde van mijn dag zei ik tegen de kinderen: 'i go home children!' Bijna alle kinderen kwamen op mij afgerend en gaven mij een dikke groepsknuffel, dit gaf zo'n onwijs goed en blij gevoel! Vandaag veel dingen gezien en meegemaakt! Het gaat zo anders dan ik gewend ben. Verder was het een geslaagde en leuke dag, maar erg vermoeiend.

Er zijn 3 verschillende groepen: de babygroep in de leeftijd van 6 maanden tot 2 jaar, een 2-4 jarige groep (waar ik op geplaatst ben) en een groep voor kinderen van 4-6 jaar (waar ik ook veel ben, de kinderen spelen samen buiten, doen activiteiten samen of ik kom gewoon even aan die kant zitten bij de kinderen).

En verder heel veel Engels spreken, op deze werkplek spreken ze alleen maar Engels, een andere vrijwilliger is een meisje uit Duitsland, ook met haar moet ik Engels spreken. Mijn engels is echt al gegroeid sinds ik hier ben, zo fijn, maar ik ben er nog lang niet! ;)

21 januari
Vandaag om 6.30 het wekkertje met een kwartiertje snoezen, heerlijk! :) vandaag moesten de andere dames ook beginnen op hun werkplek. Vandaag weer een zelfde dag als gisteren, ook weer veel indrukken gekregen. Het is gewoon zo anders dan ik gewend ben! Ik hoop dat ik in de toekomst zeker wat voor ze kan betekenen!

Mijn hostfamily is erg aardig en lief! Wassen kan helaas nog niet, want hier is de wasmachine kapot, je kan alleen wassen met de hand of even naar de laundry om daar te wassen. Onze kamer moet we ook zelf schoonhouden. Alleen we eten niet samen, de vrijwilligers eten apart.. Dat is wel vreemd.. Zij eten na ons of voor ons. Maar verder zijn ze zeker een goed en leuk gastgezin!!

Afgelopen weekend
Het weekend ben ik met de andere meiden in de hostfamily er op uit geweest. Naar Robben Island geweest waar Nelson Mandela 18 jaar heeft vastgezeten. Wauw, wat bijzonder om daar geweest te zijn!! Ook hebben we de Tafelberg beklommen, we hebben daar 1 uur en 45 minuten over gedaan. Het kon sneller, maar 1 meisje had meet breaks nodig om door te kunnen gaan. En natuurlijk nog even naar het strand geweest. Verder veel gerelaxed en niet veel bijzonders gedaan ;).

Reacties

Reacties

Rianne

Leuk weer op de hoogte te zijn Lenny ! Ben benieuwd naar nog wat foto's ;-)

ilona

Weer erg leuk om te lezen lenny!! En wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Al 1,5 week weer op je echte werk. Jeetje, dat gaat erg snel....geniet er nog even van en knuffel maar goed met al die kindjes. Ze zijn vast erg blij met je!! Xx

Martine

Goed om te lezen dat het allemaal zo goed bevalt lenny! Geniet er van joh! Xx

Monique

Hartstikke leuk! We zijn weer een beetje op de hoogte! Wat ontmoet je zo toch veel nieuwe mensen!

Cokkie

Ha Lenny, wat super leuk om je verhalen te lezen!
Groetjes,Cokkie

ma

hoi lieve meid
blij dat het goed met je gaat
super
dag lieverd
xxxjes ma

Pa

Ha die Len,
Mooi verhaal weer, en hopen als je dichter bij je werk zit volgende week dat dit ook weer makkelijker is.
Zou fijn zijn als bij dat gastgezin de click ook goed is en dat je het daar naar je zin hebt.
liefs Pa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active