Lennyinsouthafrica.reismee.nl

Helloooo, het is weer tijd voor een nieuwe blog! :)

Hellooooo

Smile

Het is weer tijd voor een nieuwe blog!!
Smile
ook heb ik weer nieuwe foto’s geplaatst.
Veel leesplezier!

Het weekend
In het weekend ben ik met de andere meiden uit mijn hostfamily naar Mzoli’s geweest in de township Gugulethu. Dit is een restaurant waar ze braaien en wat kan drinken. Dit was erg gezellig en het was zo onwijs druk!!

9 maart
Vanmorgen heb ik van bijna alle kinderen hun tanden gepoetst. Soms schrok ik echt hoe het gebit eruit zag en soms kwam er echt een stank uit. Veel tanden weggerot door de vele zoetigheid die de kinderen eten. Zo sneu…
’s Middags na mijn werk heb ik samen met 2 andere meiden mijn vlechten uit mijn haar gehaald. Wat was dat een werk zeg! Eerst heb ik de vlechten een stuk afgeknipt, ongeveer 10 centimeter langer gehouden dan waar mijn eigen haar stopte. Dit is makkelijker om eruit te halen. We zijn 1,5 uur bezig geweest. Daarna een lange douche genomen, wat kwam er veel haren uit zeg!! Het was echt een flinke bos! Maar normaal verlies je elke dag een aantal haren en dat heeft zich nu natuurlijk opgestapeld in die vlechtjes. Het voelde erg dun toen ik klaar was en ik moest weer erg wennen, maar het was gewoon me eigen haar, niet beschadigd of afgebroken, het ziet er goed uit gelukkig.

11 maart
Vandaag een vrij dagje. Vandaag naar het strand geweest met de andere meiden, het was een erg lekker dagje.

13 maart
Vandaag overdag gewoon gewerkt en ’s avonds ben ik met 3 meiden uit mijn vorige gastgezin naar het Waterfront geweest en daar gegeten en wat gedronken. 2 meiden verlaten morgen Cape Town en gaan nog travelen. Dus even gezellig met elkaar wat gegeten en gedronken als afscheid.

14 maart
Vandaag heerlijk uitgeslapen.. ’s Middags zijn we naar de Old Biscuit Market geweest. Daar hadden ze allemaal marktkraampjes en kleine shops en een grote hal waar ze allemaal soorten noten, eten, drinken, fruit, voedsel en nog veel meer hadden. Ook een groot gedeelte waar je kon zitten en kon eten en drinken. Het was erg leuk, alleen te kort..
Wink

Richting einde van de middag zijn we naar Green Point geweest. Daar was Carnival. Maar niet de carnaval zoals in Nederland
Wink
Dit was een lange parade met allemaal groepen dansers en danseressen, skateboarders, bmx bikers, brandweermannen, politiemannen en nog veel meer, was erg leuk!! Maar het was zooo koud, overdag was het erg warm en geen wind, en ’s avonds werd het echt fris en kwam er een wind. Als je stil staat en niks doet, ja foto’s en video’s maken
Wink
, dan krijg je het echt koud. Na de carnaval hebben we nog wat gedronken in de stad. Een dik geslaagd dagje dus!!
Smile


18 maart
Vanmorgen tot 12 uur gewerkt en daarna met 2 Nederlandse meiden uit mijn gastgezin naar een swimmingpool in Sea Point geweest. Rond 4 uur werd het ineens mistig en binnen 5 minuten zag je bijna niets meer en het werd koud en er kwam veel wind. In Sea Point een plekje binnen opgezocht waar we even wat konden drinken en daarna wat konden eten. Hmmmm, wat was het eten lekker!! Pasta met tomatensaus en ostrich meatballs (struisvogel)… Na het eten zijn we naar een barretje gegaan en een cocktail gedronken.

19 maart
Vandaag de dag dat ik met mijn principal en een collega zou gaan shoppen voor de kinderen. Na 2,5 uur hebben we aardig wat speelgoed kunnen kopen en gelukkig zijn ze er allemaal erg blij mee!!
Smile


20 maart
’s Avonds naar een voetbalwedstrijd geweest in het stadium van Athlone. Ajax Cape Town – Bloemfontein. Het was mijn eerste keer dat ik een live voetbalwedstrijd kijk en dan gelijk in een ander land. Erg leuk om een keer mee te maken!

21 maart
Vandaag zouden we eigenlijk een auto huren, maar het was allemaal beetje drama bij de carrental, dus hebben we voor morgen de auto gehuurd.
’s Ochtends lekker uitgeslapen met z’n allen. ’s Middags naar het strand geweest en ’s avonds met de meiden naar het Waterfront geweest en daar heerlijk gegeten en cocktails gedronken.
Toen we terug kwamen lag er in de douche een mega kakkerlak te spartelen. We wisten echt niet wat we moesten doen, want onze gastouders lagen net te slapen… Ik zei pak een glas en zet die op dat beest, sluit de deur en morgen hopen dat hij dood is…

22 maart
’s Ochtends vroeg het wekkertje, want we gaan er een heerlijk dagje op uit met een gehuurde auto!
(de kakkerlak was niet dood… Wij waren eerder op dan onze gastouders en zodra ze wakker werden hebben we gevraagd om een spray om hem te doden, zelfs die spray overleefde die… Er zit niets anders op dan hem te doden met een schoen. Dat is eigenlijk wel het laatste wat je moet doen, want een WC overleeft hij ook, want hij kan zwemmen… Als je hem doodtrap laat een kakkerlak eitjes achter en heb je een kans dat er dus meer kakkerlakken komen. We hopen van niet natuurlijk…)
Eerst naar Betty’s Bay geweest. Daar de pinguïns gespot. Daarna naar Hermanus gereden in de hoop walvissen te zien… Maar helaas, het is het seizoen niet voor de walvissen, maar ja je weet maar nooit… In Hermanus wat gegeten en daarna over een klein marktje gelopen. Na Hermanus zijn we naar Cape Agulhas gereden. Dit is het meest zuidelijke puntje van heel Afrika waar 2 oceanen elkaar kruisen. Dat is de Indische Oceaan (warmer) en de Atlantische Oceaan (kouder).
Om 6 uur moesten we weer terug zijn, want dan werd de auto weer opgehaald. En wij waren precies 6 uur thuis. Wat een leuk en gezellig dagje was dit! In het begin ging het niet zo lekker met de weg, dus we hebben al gauw onze mobiels erbij gepakt voor de weg, want dat ging niet werken zonder GPS
Wink
.

Het is nu ondertussen herfst geworden hier en bij jullie lente. Maar er is nog niets van te merken hoor, het is nog steeds heeeeerlijk weer! Vandaag in mijn lunchbreak nog lekker 1,5 uur op mijn laken buiten in de zon gelegen :)

Tot snel! (vergeet niet bij me foto’s te kijken ;))

Groetjes, Lenny

Reacties

Reacties

ilona

Wat maak je toch veel leuke dingen mee!! En ook heel fijn dat je die kinderen veel leuke en leerzame dingen laat doen:-) hartstikke leuk weer om te lezen. Ik zou alleen de kindjes van je huisdier daar achterlaten;-) geniet er nog even van!!

Chris

Heejj Len,

Super leuk al die verhalen! :)
Zo te lezen heb je het echt super naar je zin en geniet je van alle mooie dingen die Zuid- Afrika te bieden heeft ;)

Over de manier van kakkerlak killen had ik iets meer creativiteit van je verwacht hoor :P Ik suggereer voor de volgende keer "Kill it, Kill it with fire"... Een deo bus icm een aansteker zou een prima alternatief kunnen zijn voor je schoen :)

Veel succes met alles en geniet er van!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active