Lennyinsouthafrica.reismee.nl

Sorryyyyyy, maar hier is er weer 1... :)

I’m so sorryyyyyy voor de wat latere nieuwe blog, maar ik had geen internet op mijn laptop, dus moest ik het via omwegen doen, maar daar ben ik weer met een nieuwe blog! Vanaf nu probeer ik het bij te houden, want ik heb een USB stick gekocht met een Simkaart waar ik data op kan zetten en mee kan internetten :)
Afgelopen weken weer genoeg gedaan en meegemaakt! :)
Ook heb ik weer nieuwe foto’s geplaatst! Van mijn vorige blog, maar ook voor bij mijn nieuwe blog :)

Vrijdag 30 januari
Het bevalt nog steeds erg goed op mijn project. Langzaamaan raak ik er aan gewend hoe de kinderen opgevoed worden en hoe ze omgaan met dingen. Het slaan van kinderen, het hard aanpakken, uit hun slaap opplukken. Het is hun opvoeding en het is heel normaal. Langzaamaan accepteer ik het ook. Ik zal wel moeten ;) maar ik hoop dat ik in de toekomst zeker veel voor ze kan betekenen. De hulp van vrijwilligers hebben ze zeker nodig!
De kinderen zijn ook zo lief en geweldig, elke ochtend als ik binnen kom, komen ze op mij afgerend en geven ze mij een dikke knuffel, het voelt zo goed en het maakt ook mijn dag goed :).

Zaterdag 31 januari
02.30 het wekkertje ging af…. Om 03.00 midden in de nacht was mijn pick-up voor de Bungee Jump! Voor deze tijd heb ik niet geslapen, ik was zoooo zenuwachtig.. Het was 7,5 uur rijden incl. pick-up van de andere meiden. In de auto af en toe was weggezakt en beetje kunnen slapen, maar niet heel goed. Eenmaal aangekomen daar werd ik alleen maar zenuwachtiger en zenuwachtiger… Tickets kopen en wachten tot het 12 uur was. Om 12 uur was onze groep aan de beurt voor de Bungee Jump… Toen onze groep geroepen werd moesten we eerst over de brug lopen. Je loopt over een brug met gaten, dus je kijk recht naar beneden… Mann wat hoog!! Recht voor uit lopen en niet naar beneden kijken, maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kijk altijd naar de grond als ik loop, ik kijk eigenlijk nooit recht voor mij uit. Op de plek waar het gebeuren gaat krijgen wij een korte uitleg en iedereen werd omstebeurt geroepen. Toen ik mijn nummer hoorde raakte ik helemaal gestrest. Heeeeeelllppp, can I go back please??? ;) Ik had echt een zenuwachtig lachje, maar ik was niet de enige. Ik kreeg de banden om mijn voeten en 2 mannen hielpen mij richting het punt. Toen ik op het randje stond wilde ik zooo graag terug. Een man praatte mij moed in, de anderen klapten allemaal en riepen van alles en bij 5 moest ik springen en kreeg ik een licht duwtje. Na mijn sprong voelde ik mij zoooo goed en blij, it was AMAZING!!!!! Het was zo gaaf!! Ik ben zo blij dat ik het gedaan heb. Na mijn sprong moesten er nog een aantal anderen en toen zij ook gesprongen waren gingen wij terug en konden we de foto’s en filmpjes kopen. Ofcourse, allemaal natuurlijk! :)
Daarna moesten wij weer 7 uur terug rijden, pfff wat waren wij moe! Maar het was zeker een geslaagd dagje en onderweg veel gezien.

3 februari
Gisteren afgesproken met Natalie (een Duits meisje op mijn project) om samen naar Home Affairs te gaan voor het verlengen van onze visum. Om 8uur was ik bij haar en wij gingen samen naar Cape Town. Het was erg druk onderweg en om 9.15 waren wij er. Bij Natalie was alles goed, alleen ik was vergeten een kopie te maken van mijn bankrekening, dus die moest ik nog ergens gaan uitprinten in een internetcafé. Na dat gedaan te hebben weer terug gegaan en Natalie kwam precies naar buiten, zij was klaar. Ik moest weer terug naar binnen en om 10.45 was bij mij ook alles goed. Wij kunnen dus blijven tot half mei in Zuid-Afrika! :)
Daarna zijn we allebei onze gang gegaan. Ik ben het centrum in gegaan en daarna over een Zuid-Afrikaans marktje gelopen waar ik leuke souvenirs gekocht heb. Als afsluiter van deze dag een mango juice gehaald, mmmm…

6 februari
Vanmorgen eerst gewerkt tot half 1 en daarna met de 3 Duitse meiden uit mijn gastgezin naar het Waterfront gegaan om daar tickets te boeken voor de sunset vanaf het water. Tickets besteld en daarna heerlijk (toevallig iedereen hetzelfde) een pasta met zalm gegeten. Al gauw was het 18.45 en moesten wij richting de zeilboot om te gaan varen. De zeilboot ging soms zoooo scheef, ik vond het soms gewoon echt eng, maar alles is goed gegaan :) op de zeilboot kregen wij champagne, mmm… :) rond 19.45 begon de sunset, waaauw wat was dat mooi vanaf het water! Is weer is wat anders dan vanaf het strand ;) Rond 20.05 zijn we terug gevaren naar het Waterfront. Op het Waterfront hebben we nog een cocktail gedronken en daarna zijn we terug naar huis gegaan.

In het weekend
Ik heb niet veel gedaan. Heerlijk uitgeslapen en ik ben met de andere meiden van mijn kamer naar Castle of Good Hope en naar het strand geweest in Camps Bay. Iedereen wilde lekker bijbruinen ;).

Het volgende weekend
Vrijdag begon de dag met veel regen. Vanmorgen ben ik met 2 Nederlandse meiden en 2 andere meiden naar de Outlet Store (Called Access) geweest. Ik heb niets gekocht, omdat ik er afgelopen woensdag ook geweest was en toen al een paar dingen gekocht had. Daarna zijn we naar het hostel gegaan waar we die nacht gaan verblijven. Onze spullen daar achtergelaten en naar Cape Town city gegaan. Daar wat rond gelopen en daar heb ik mijn haar laten invlechten :). Ik ben er super blij mee!! De andere meiden zijn in die tijd door de stad heen gaan lopen en kwamen opgegeven moment terug dat een meisje d’r pinpas is ingeslikt en haar pincode stond groot op het beeldscherm… Groot drama, politiebureau, veel belletjes plegen en rond 19.00 naar een Burgertent gegaan en er daar heeeeeerlijk burgers gegeten! Daarna naar ons hostel gegaan en gedoucht en ons klaar gemaakt om een sappie te drinken in de stad. Het was een onwijs gezellige avond en veel mensen ontmoet! :)
Verder ben ik naar het Waterfront geweest. Daar een icetea met bubbels gehaald (mango smaak). Er zaten balletjes in en als je die kapot beet in je mond kwam daar juice uit. Oooooow wat was die lekker!!
En wezen Sandboarden!! Nog nooit gesnowboard, maar het ging gelijk de eerste keer al super! Het was erg leuk om een keer gedaan te hebben!! :) Aan het eind wel last van me billen en stuitje…..
En ik ben overgeplaatst naar het andere gastgezin, dit is 1 minuut lopen van mijn project vandaan, echt super! Ik ben wel blij met de keus ;) en het eten is eeeeeerg lekker!! :)

18 februari
Vanmorgen gewerkt en naar de kerk geweest met alle kinderen. Rond 14.45 richting Crawford (mijn vorige gastgezin is in Crawford) gegaan als verrassing voor Sophia (een andere vrijwilligster), want die is vandaag jarig. Ze stond helemaal verrast dat ik er was en vond het erg leuk dat ik langs kwam. Daar ook gegeten en daarna terug gegaan naar mijn gastgezin.

19 februari
Vanmorgen gewerkt en na mijn project richting Cape Town gegaan met 2 andere meiden om onze auto op te halen voor het weekend. Maar wat draaaama was dat zeg. Alles was geregeld en er was een auto voor ons, maar er was een meisje wat ook kan rijden is 19. We hadden mailcontact en we hadden gezegt dat de 2e driver 19 jaar was en dat was geen probleem. Toen wij in de car rental waren was het dus wel een probleem. Deze car rental een andere car rental gebeld en uitgelegd wat het probleem was en wij naar de andere car rental. Wij opnieuw ons verhaal en ook hier was het niet mogelijk en er was geen auto… Wij zelf op zoek gegaan naar een andere car rental en er was een car rental waar zij wel mocht rijden als 19 jarige, maaaaar er was helaas geen auto. Nu hebben we een boeking gedaan voor een auto voor volgend weekend en gaan wij volgend weekend op safari en gaan de Lions Walk en de Elephant Ride doen (lopen met leeuwen en rijden op een olifant).

20 februari
Vandaag was ik vrij en hebben we de Lions Head beklommen. Dit was een stuk makkelijker dan de Table Mountain en het uitzicht was zooooveel mooier dan vanaf de Tafelberg! De heenweg was op zich goed te doen, veel klimmen en klauteren, maar was prima. De terugweg was toch wat lastiger, veel springen en klauteren, maar ook dit was okay. Opgegeven moment kwamen we op een pad, dat was niet het pad wat wij de heenweg gelopen hadden, nee we kwamen terecht op de snelste route, dit was wel wat heftiger, via een wand met kabels naar beneden, veel op de billen naar beneden en springen. Het was inderdaad de snelste route, want de heenweg deden wij er 1uur en 10 minuten over tot de top en terug 45 minuten.

Nu zijn jullie weer op de hoogte van wat er hier gaande is in South Africa.
Tot snel!!!
XXX

Reacties

Reacties

Maaike

Hee Len,

Super om te lezen allemaal. Volgens mij heb je het wel naar je zin in Afrika. Die tripjes klinken ook prima:) Werk je nog weleens?

Tot horens!

Chris

Haaii Len,

Wat een super leuk verhaal! Echt gaaf dat je het maximale er uit haalt en je elke dag lekker geniet! :)

Veel plezier daar!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active