Lennyinsouthafrica.reismee.nl

Afgelopen weken heeeel veel gedaan! :)

Hallo iedereen!!

Hier is weer een nieuw verhaal. Sorry mijn reisblog is erg lang geworden. Vorige week wilde ik er 1 plaatsen, maar mijn data was afgelopen van mijn laptop . Ik probeerde nieuwe te kopen, maar de provider was offline, dus ik moest erg lang wachten, maar het lezen is zeker de moeite waard!!
Hier bevalt het nog steeds onwijs goed! Ondertussen is het alweer een maand herfst, maar daar is nog niets van te merken hoor. De afgelopen weken steeg de temperatuur bijna elke dag tot de 23 of zelfs tot de 35 graden! Soms een dag regen tussendoor of een dag 18 graden, maar daarna is het weer gewoon weer prima! ’s Avonds en ’s nachts is het wel erg koud. 10-15 graden…
Ik hoorde dat het in Nederland afgelopen weken ook erg lekker weer was, heeeerlijk!

Smile

De afgelopen weken heb ik weer toffe dingen gedaan zoals een avondje er op uit gaan op een door de weekse dag. Eerst de hele dag gewerkt en ’s avonds was de planning om naar de bioscoop te gaan. Maar in de taxi richting de bioscoop (we waren er eeecht bijna!) vroeg iemand mij om naar het Jazz Festival te komen in Cape Town… Dat was geen moeilijke beslissing natuurlijk! Op naar Cape Town City en daar richting de gezelligheid! Het was een bandje met een man die vet goed saxofoon kon spelen, waaaauw! Echt genoten die avond!
Smile
daarna nog wat gedronken in de stad.

En de Shark Cage Diving…
03.30 wekkertjeeee! Wooow, wat was dat vroeg. Bijna niet geslapen… Om 4 uur zou mijn pick-up er zijn voor de Shark Cage Diving, maar die was er pas om half 5… Maar daar was het niet minder om, ik kon in het busje ook nog een beetje slapen. Om half 7 waren we aangekomen op de plek waar we op de boot zouden stappen. Eerst een heerlijk breakfast gekregen en om 7 uur op de boot gestapt en ongeveer 15 minuten gevaren. In het eerste uur was er 1 haai geweest. Toen zaten ze te denken, wat doen we, gaan we terug of toch nog heel even afwachten… In de anderhalf uur daarna zijn er in totaal 5 haaien geweest. Ik heb ze onder water niet kunnen zien, alleen een schaduw. Het water was niet echt helder. Vanaf de boot kon je het veel beter zien, maar het was wel echt gaaf om een keer gedaan te hebben. Gewoon een haai op een halve meter afstand hebben…!! (ik zat in een kooi, wees maar niet bang
Wink
) alleen de haaien waren niet heel erg actief, dat was echt jammer, soms springen ze en happen ze als een malle naar de vis, maar het ging allemaal maar erg op z’n Afrikaans
Wink
maar het was een toffe ervaring!
Ik heb 2 keer in de cage gezeten. Eerste keer ging niet echt lekker… Ik kreeg een paniekaanval, dus zodra er een haai kwam ging ik onder water, maar in 1 seconde vloog ik weer naar boven. Dit probeerde ik een paar keer, maar ik kreeg mezelf niet onder controle, dus moest ik het water uit. Als er een haai is dan moet je onder zijn, want als er een gekke haai tussen zit die springt uit het water en probeert je te grijpen dan ben je wel even verder van huis… Ongeveer 10 minuten later was ik weer rustig en wilde ik het opnieuw proberen. Dit ging gelukkig wel beter, maar ik was niet helemaal rustig onder water. In de kooi kan er niets gebeuren, maar je hebt een duikbril op en je kan natuurlijk niet ademen (oke, onder water kan je ook niet ademen..) maar toch is het vreemd met iets op je gezicht. Altijd als ik een duikbril op heb of een snorkel in mijn mond ga ik paniekerig ademen en dat had ik nu ook, maar ik was blij dat de 2e keer wel beter ging!
Smile

Toen ik terug was nog eventjes 2 uurtjes op bed gelegen en daarna klaargemaakt om richting Cape Town te gaan om daar in een typisch Afrikaans restaurant te gaan eten. Van veel mensen gehoord dat het eten niet lekker was, maar ik heb echt genoten van mijn eten!! 5 soorten wild vlees…
Smile

En een avondje richting de skyline van Cape Town…
Onze hostmom vraagt steeds of we het leuk vinden om een keer mee te gaan richting de skyline (van Cape Town met restaurants, hotel, casino, bioscoop en nog veel meer). Ach waarom ook niet een keertje
Smile
Daar een beetje rondgelopen. Aangekomen bij de casino keken we echt onze ogen uit, mennn wat is het grooooot!! Ik heb niet gespeeld, alleen mijn hostmom. Na een kwartiertje hadden we het wel gezien en zijn we voor een drankje gegaan. Aan het einde van de avond nog een heerlijke wrap gegeten bij de KFC.

En opnieuw de Lions Head beklommen, maar nu met de meiden van het gastgezin waar ik nu in zit.
Het waaide best wel, maar toch wilden we het proberen, omdat er bijna geen wolken aan de lucht waren, alleen een beetje op de Table Mountain. Aangekomen op de plek waar we begonnen was het erg druk met auto’s en mensen die naar beneden kwamen. Het was dus prima te doen. Binnen 1 uur en 5 minuten waren we boven en daar prachtige foto’s geschoten. Bovenop de Lions Head hadden we een Nederlandse man ontmoet en die heeft ook mooie foto’s van ons gemaakt en die heeft hij naar mij gemaild. De terugweg is toch wel even wat zwaarder en was het soms wat billenwerk. Op je billen zitten, omdat de stap te hoog was of gewoon springen, maar springen lukte niet altijd, omdat het vaak smalle stukken waren en rotsige paden. Maar het was zeker weer de moeite waard en terug deden we in 1 uur en 10 minuten. (een stuk sneller dan de vorige keer met de andere meiden van mijn vorige gastgezin
Wink

De dagen daarna heb ik wel gevoeld… Phoeeee, wat merk ik goed dat ik niet meer sport zeg… Ik heb echt 3 dagen met zere bovenbenen gelopen… Als ik terug ben in Nederland mijn sportieve kant maar weer op gaan zoeken...

Ennnn…. Mijn haar is weer opnieuw gedaan! Niet vlechtjes maar een twist. Ben er weer erg blij mee!

En weer een andere toffe ervaring rijker. Gezwommen tussen de zeehonden!
Het wekkertje stond op 10 uur, want de planning was om naar een markt te gaan en daarna te gaan snorkelen met zeehonden in Houtbay. Na het 1 keer aflaten gaan van onze wekker draaide iedereen zich weer om en dachten we er om 12 uur maar uit te gaan. Dus de markt is geskipt. Rond 1 uur was de taxi hier om ons op te pikken voor de Snorkeling With Seels. Toen we aankwamen hebben we onszelf eerst in een wetsuid gehesen en daarna kregen een korte uitleg over het snorkelen. Ongeveer 5 – 10 minuten varen met een bootje waren we op de plek waar we gingen snorkelen. Ik vond het wel beetje spannend hoor. Hoe de zeehonden op je reageren enzo. Maar het was echt geweldig!!! Ze speelden gewoon echt met je en kwamen zoooo dicht bij je! Echt gaaf om ze zo dicht bij te zien!! Heel eerlijk gezegd vond ik dit zooo veel leuker dan de Shark Cage Diving! Weer een toffe ervaring!
Smile

Een weekendje er op uit met Sophie…
Op naar de carrental en onze auto ophalen voor een weekendje weg! Alles was helemaal prima en terug naar huis gereden. Daar nog wat gegeten en onze laatste spullen gepakt en rond 2 uur zijn we gaan rijden. Na een rit van 4,5 uur rijden kwamen we aan bij ons hostel. Ons hostel was een trein. Deze trein stond stil hoor
Wink
spullen in kamer gebracht en heerlijk wat gaan eten… Tjaaa, keus was niet moeilijk hoor, een BURGER natuurlijk!! na het eten zijn we al gauw gaan slapen, want we waren echt moe. Morgen een lange dag, dus mag ook wel
…
6.30 het wekkertje… Geen ontbijt, want het restaurant was nog niet open… Oke, geen probleem, we doen het wel met stroopwafels. Jaaaa die hebben ze hier ook!
Laughing
Om 7 uur moesten we gaan uitchecken, want we moesten om 8 uur aanwezig zijn in Botlierskop voor de Elephant Ride.Aangekomen bij Botlierskop moesten we even wachten voor de Elephant Ride. Om half 9 kwamen er 2 olifanten aan waarvan een papa olifant en zoon. Wij kozen natuurlijk voor de grootste en dat was de papa olifant. In het begin was het wel eng, want je zit zo hoog en je schommelt heel erg, maar het was echt leuk!! Daarna konden we amper lopen, lichtelijk spierpijn in onze bovenbenen, omdat ze heel de tijd in een rare houding zaten. Om half 11 was de pick-up voor de Lions Walk, dat was 20-25 minuten rijden off-road. Aangekomen op de plek kregen we een grote stok en gingen we naar de leeuwen.. Toch wel eng hoor zo close met de leeuwen. Maar wat geweldig was het!! Ze waren tam en luisterden erg goed. Ze worden tam gehouden vanaf geboorte tot ze 2-3 jaar zijn en dan laten ze de leeuwen gaan, want ze moeten ook uit op hun prooi en een echt leeuwen leven leiden.
Na de Cat Walk hebben we wat gegeten en om 2 uur hadden we de Game Drive. In een grote jeep en gaan. Veel dieren gespot, maar helaas niet alle dieren van de Big 5.
Daarna naar ons volgende hostel gegaan in Victoria Bay. Veel mensen zeiden dat je daar echt heen moest gaan, want het strand is zoooo mooi. Het was inderdaad mooi, maar niet het mooiste strand wat ik gezien heb hier. Het is een mooi strand voor surfers, want de golven zijn heel goed hier. Het hostel was aan het strand en we hadden een kamer voor 8 personen, maar Sophie en ik waren de enige, dus een mega kamer voor onszelf en dus een heerlijk rustig nachtje. Onze spullen gedropt, mobiels opgeladen en er op uit gegaan voor eten. Mmm, heerlijk gegeten en als dessert een warme brownie met ijs. Na het eten terug gegaan naar hostel en een heerlijke warme douche genomen, want ik had het zooo koud! Heel de dag het zo koud gehad, veel wind en 18-20 graden. Daarna heerlijk gaan slapen.
De volgende ochtend… Wat heb ik een heerlijk nachtje gemaakt zeg! Ik was helemaal uitgerust om weer verder te gaan met onze trip. Op naar Avalon Springs. Het was 3 uur rijden vanaf Victoria Bay. Aangekomen daar viel het best tegen. Wij konden niet overal gebruik van maken, want wij waren daggasten. Als je in het hotel zat kon je overal gebruik van maken. Dus dat viel een beetje tegen, maar het zag er erg leuk uit! Ze hadden verschillende baden, koud, iets warmer, nog iets warmer en een warm (43 graden) bad. Daarna richting huis gereden. Dat was gelukkig nog maar 2 uurtjes, want we hadden het rijden wel gezien. In totaal 1000 kilometers afgelegd.

Tot snellll! (vergeet de foto’s niet

XXX!

Rianne

Wat een leuke/mooie belevenissen weer zeg!! Schitterende foto's ook!!!

Monique

Ziet er weer spectaculair uit!

Pieter Breedveld

WoW, super gaaf joh! Ben wel een beetje jaloers op zo'n fantastische reis! ????

Brenda

Lieve Lenny,

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik moet de laatste tijd veel aan je denken en ik mis je wel een beetje hoor.
Je bent een leuke dappere, lieve, mooie en vooral stoere meid en ik heb diep respect dat je dit allemaal doet.

Liefs!!

Ilona

Wauw Lenny,

Wat heb je weer gave, bijzondere dingen meegemaakt! Als je het zo allemaal leest, zou je bijna zelf ook willen...superleuk!!