Lennyinsouthafrica.reismee.nl

De eerste paar dagen! :)

Yeaaaah, daar is mijn eerste blog! Sorry het duurde even, maar hier is hij!

Smile

8 & 9 januari 2015

8.30 Triiiiiiiiiingggggggg!!! Wekkertje zodat ik niet zo hoefde te haasten. Om 10.45 was het zo ver.. Mijn thuis verlaten voor ruim 4 maanden.. Op naar Zuid-Afrika!
Papa, mama en Zoëy brachten mij naar Schiphol. Schiphol, bagage inchecken, 22,5 kilo, 2,5 teveel, niets over gezegd.. Priiiima toch!
Afrikaanse Randen halen, een broodje eten, vliegtuigjes kijken… En dan is het toch echt tijd om richting de douane te gaan en afscheid te nemen. Dat ging wel even met een traan… Ook dit was allemaal prima. Op naar de Gate!! Om 14.35 vloog ik de lucht in. Na een uurtje mocht ik er al weer uit, overstap op Frankfurt. Tijdens de overstap heb ik een reismaatje gevonden. Hij was in Nederland voor zijn studie en zijn vriendin. Zelf woont hij iets buiten Cape Town. Het was erg gezellig en we konden het leuk vinden met elkaar.
Op Schiphol kregen ze mijn boardingpas van Frankfurt naar Cape Town er niet uit, dus moest ik dat nog regelen op Frankfurt. Na dat gedaan te hebben even wachten in de gate en het vliegtuig in om de vliegreis voort te zetten van 11,5 uur. In het vliegtuig hebben Jeandré en ik geregeld dat we naast elkaar konden. En dat is gelukt.

Smile
Heerlijk een filmpje gekeken, maaltijden gegeten, wat geprobeerd te slapen en om 09.30 Afrikaanse tijd kwamen we aan. Hij werd opgehaald door zijn oom en ik ZOU opgehaald worden door de partnerorganisatie.. Maar hij/zij was er na een anderhalf uur nog niet.. Wij alle nummers gebeld die ik had, maar ze namen nergens op. Ook op het noodnummer niet. Wat later belde het noodnummer terug en zij konden nergens vinden dat ik vrijdag 9 januari aan zou komen… Very weird… Na veel geregel werd er toch vervoer voor mij geregeld. Ik kon niet naar het vrijwilligershuis, maar naar een backpackershostel, prima, ik moet wat… Om 13.00 vertrokken we uiteindelijk naar het hostel. Tjaaa, alles op z’n Afrikaans he
Wink
die middag met veel mensen gesproken in het hostel waaronder ook een Nederlands meisje. Helemaal leuk en gezellig
Smile
. ’s Avonds samen een salade gemaakt en met mensen in het hostel wat gedronken. Na 39 uur wakker te zijn geweest was het toch wel tijd om heerlijk te gaan slapen…zzzz……


10 januari
Wakker gemaakt door de warmte! Zooo fijn dit, geen koude voeten enzooo.
Wat heb ik een heerlijk nachtje gehad!! Echt prima geslapen, maar dat wil ook wel, ik was zo moe! Rustig wat dingen gedaan en rugzak ingeladen en op naar het Waterfront (de haven van Cape Town). Ik ben hier alleen heen gegaan. Het was 3 kwartier lopen, maar om alleen in een taxi te gaan is niet save. Maar het lopen ging prima. Het was echt heerlijk en zoo gaaf daar! In het reuzenrat geweest om een uitzicht te pakken over Cape Town. Waauw, wat een mooie stad!
Weer terug te zijn van een lange wandeling ben ik neergeploft en mijn voeten even wat rust gegeven, die wilden eeecht niet meer. Douche gepakt en daarna hadden we hier met het hostel een braai (bbq). Erg leuk en gezellig!

Smile
na de braai wat gedronken in de stad met een paar mensen van het hostel.

Lieve volgers van mijn blog, dit was het nu voor eventjes, ik probeer zo snel mogelijk weer een blog te schrijven!

Groetjes!!

Smile

Reacties

Reacties

Marleen

Top meis, super om te horen dat je het nu al zo naar je zin heb! :) Kijk nu al uit naar je volgende blog! :) Liefs.

Linda

Leuk om te lezen meid! Heel veel plezier!:-) dikke knuff

Sascha

In een taxi niet zien zitten maar vervolgens wel 3 kwartier lopen, mutsie haha! Superstoer! Leuk om wat van je te lezen en geniet nog even van je daagjes hostel!! :)
Dikke knuf

lucienne

Wat een belevenis al joh xD hopen dat de rest van de 4 maanden vlekkeloos gaan verlopen!^^ Have funn!! Kusss

Miranda

Wat super om je blog te lezen..
Leuk om te weten wat je gedaan hebt en dat je het naar je zin hebt.

Heel veel plezier meissie..

Heel veel liefss XX

Corrie

Leuk om wat van je te lezen. Fijn dat de eerste dagen goed gegaan zijn.

Sijdine

Leuk geschreven Len! Fijn om te lezen dat je het nu al naar je zin hebt, heel veel plezier daar!

pieterjan :)

Heeeeeyy Leennnn,

supeeerrr om te hooreenn hoee leeukk t daarr iss,laat het maar lekkaaah in NL 8 graden zijnn is veeel beter,plezier eell veeel plezier nogg heeei,

Doeii doeiii

Pietjeee

ilona

Hoi!!
Wat leuk om te lezen hoe het met je gaat:-) zo te lezen, ga jij je daar helemaal redden!! Erg leuke foto's. Heel veel plezier en succes nog en ik heb nu al zin in je volgende verhalen:-) xx

Timon

Hee Lenny,

toch leuk om beetje te lezen wat je allemaal doet daar!
Veel plezier nog.

xx

Jackella

super! Veel plezier & succes nog!!

nesia van den bos

Fijn dat je goed aangekomen bent, Kan je de taal een beetje verstaan? gr. van de buurvrouw

Monique

Zo leuk om zo je reis mee te beleven! Pas goed op jezelf! Xx

Marije

Zo leuk! Ik wil meer horen! Geniet en take care! Liefs

Maaike

Hee Len! Leuk je ervaringen te lezen. Enjoy!

Pieter Breedveld

Succes daar! Geniet ervan en kijk wel een beetje uit hé daar...

Groeten van Piet(er)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active